måndag 18 augusti 2008

Hösten är igång

Nu är jag tillbaka med full kraft i det politiska arbetet efter en vecka i La Garde Freinet i Provence. Sommaren har för min del varit händelserik. Den 27 juni flyttade jag och Sara till vårt nya radhus i Hökåsen utanför Västerås och den 9 augusti gifte vi oss i Lundby kyrka.

Även om sommaren inte har varit full av vila känner jag mig full av kraft för att ta tag i höstens politiska arbete.

Första dagen i stadshuset började, liksom varje måndag, med kommunalrådsberedning. Eftermidagen ägnar jag mig åt att gå igenom mail, ringa en del samtal och springa i korridorerna efter folk. Och inte minst. Jag gör ett tappert försök att starta denna blogg.

Hela tisdagen och onsdag förmiddag kommer jag ägna mig åt diverse sammanträden. Onsdag till lördag åker jag till Gloucestershire, England tillsammans med styrelsen för Västmanlands kommuner och landsting.

Gloucestershire är sedan 12 år tillbaka "vänlän" med Västmanland och det har under åren förekommit många sammarbeten mellan Gloucestershire och Västmanland, inte minst mellan skolor. Syftet med vårt besök är att lära oss mer om Storbrittaniens lokala organsiation och regionalt utvecklingsarbete. Vi kommer ha ett antal worksshops och träffa både politiker och tjänstemän från regionen.

Inga kommentarer: